De doelgroepen van InteraktContour

Deze twee doelgroepen vormen samen onze kerndoelgroep. Onze cliënten zijn volwassenen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). De naasten zijn vaak degenen die onze kanalen bezoeken en zich inlezen voor de persoon met NAH. Ook zijn naasten meestal de beslissers dat de persoon met NAH bij ons in zorg komt.

We spreken (potentiële) cliënten en naasten op dezelfde manier aan, ook in middelen die alleen voor naasten bedoeld zijn. Dus persoonlijk, met ‘je’, op B1-niveau, etc. (Zie ook hoofdstuk 1: Tone of voice.)

We willen hen overtuigen dat ze door ons geholpen kunnen worden. Ook willen we de naasten ervan overtuigen dat wij hen kunnen ontzorgen.

Deze doelgroep wil:

1. weten wat ons aanbod voor cliënten inhoudt,

2. bewijs van onze beloften zien (als dat er is)

3. weten hoe zij moeten verwijzen.

Deze doelgroep heeft vaak minder tijd en is gewend aan een hoger taalniveau.

De tone of voice is voor deze doelgroep extra enthousiasmerend, waarderend en inspirerend. We willen zoveel mogelijk enthousiaste vrijwilligers werven.

Deze doelgroep spreken we via aparte kanalen direct aan, waaronder onze ‘werken bij’-website. Daar vertellen we wat er leuk is aan werken voor InteraktContour. In onze corporate middelen spreken we deze groep indirect aan met onze content voor naasten en cliënten. Die vertelt wat voor organisatie InteraktContour is.

Deze doelgroep bestaat uit onze (samenwerkings)partners, kennisinstituten en overige belanghebbenden. We willen hen vooral informeren over de ontwikkelingen in en rond onze organisatie. De tone of voice is gelijk aan die voor de overige doelgroepen (zie ook weer hoofdstuk 1).