De doelgroepen van InteraktContour
We spreken (potentiële) cliënten en naasten op dezelfde manier aan, ook in middelen die alleen voor naasten bedoeld zijn. Dus persoonlijk, met ‘je’, op B1-niveau, etc. (Zie ook hoofdstuk 1: Tone of voice.)
We willen hen overtuigen dat ze door ons geholpen kunnen worden. Ook willen we de naasten ervan overtuigen dat wij hen kunnen ontzorgen.
Deze doelgroep wil:
1. weten wat ons aanbod voor cliënten inhoudt,
2. bewijs van onze beloften zien (als dat er is)
3. weten hoe zij moeten verwijzen.
Deze doelgroep heeft vaak minder tijd en is gewend aan een hoger taalniveau.
De tone of voice is voor deze doelgroep extra enthousiasmerend, waarderend en inspirerend. We willen zoveel mogelijk enthousiaste vrijwilligers werven.
Deze doelgroep bestaat uit onze (samenwerkings)partners, kennisinstituten en overige belanghebbenden. We willen hen vooral informeren over de ontwikkelingen in en rond onze organisatie. De tone of voice is gelijk aan die voor de overige doelgroepen (zie ook weer hoofdstuk 1).