2. De doelgroepen van InteraktContour
1. (Potentiële) cliënten en naasten
Deze twee doelgroepen vormen samen onze kerndoelgroep. Onze cliënten zijn volwassenen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). De naasten zijn vaak degenen die onze kanalen bezoeken en zich inlezen voor de persoon met NAH. Ook zijn naasten meestal de beslissers dat de persoon met NAH bij ons in zorg komt.
We spreken (potentiële) cliënten en naasten op dezelfde manier aan, ook in middelen die alleen voor naasten bedoeld zijn. Dus persoonlijk, met ‘je’, op B1-niveau, etc. (Zie ook hoofdstuk 1: Tone of voice.)
We willen hen overtuigen dat ze door ons geholpen kunnen worden. Ook willen we de naasten ervan overtuigen dat wij hen kunnen ontzorgen.
2. Professionals/verwijzers
Deze doelgroep wil:
- weten wat ons aanbod voor cliënten inhoudt
- bewijs van onze beloften zien (als dat er is)
- weten hoe zij moeten verwijzen
Deze doelgroep heeft vaak minder tijd en is gewend aan een hoger taalniveau.
3. Vrijwilligers
De tone of voice is voor deze doelgroep extra enthousiasmerend, waarderend en inspirerend. We willen zoveel mogelijk enthousiaste vrijwilligers werven.
4. (Potentiële) medewerkers
Deze doelgroep spreken we direct aan via aparte kanalen, zoals onze ‘werken bij’-website. Daar vertellen we wat er leuk is aan werken voor InteraktContour.
Indirect spreken we deze groep aan via onze corporate middelen met content voor naasten en cliënten. Die vertelt wat voor organisatie InteraktContour is.
5. Stakeholders
Deze doelgroep bestaat uit onze (samenwerkings)partners, kennisinstituten en overige belanghebbenden. We willen hen vooral informeren over de ontwikkelingen in en rond onze organisatie. De tone of voice is gelijk aan die voor de overige doelgroepen.